Conflict Resolution

In the event of a consumer dispute, the consumer may resort to the European online dispute resolution platform available at https://webgate.ec.europa.eu/odr.

To find out about registered Alternative Dispute Resolution bodies, please consult the Consumer Portal at www.consumidor.pt or the following Alternative Dispute Resolution bodies:

  1. CNIACC – Centro Nacional de Informação e Arbitragem de Conflitos de Consumo
    Phone.: 213 847 484; E-mail: cniacc@fd.unl.pt
  2. CIMAAL – Centro de Informação, Mediação e Arbitragem de Conflitos de Consumo do Algarve
    Phone.: 289 823 135; E-mail: cimaal@mail.telepac.ptinfo@consumoalgarve.pt
  3. Centro de Arbitragem de Conflitos de Consumo do Distrito de Coimbra
    Phone.: 239 821 690/289; E-mail: geral@centrodearbitragemdecoimbra.com
  4. Centro de Arbitragem de Conflitos de Consumo de Lisboa
    Phone.: 218807030; E-mail: juridico@centroarbitragemlisboa.ptdirector@centroarbitragemlisboa.pt
  5. Centro de Informação de Consumo e Arbitragem do Porto
    Phone.: 225 508 349 / 225 029 791; E-mail: cicap@mail.telepac.pt
  6. Centro de Arbitragem de Conflitos de Consumo do Vale do Ave/Tribunal Arbitral
    Phone.: 253 422 410; E-mail: triave@gmail.com
  7. Centro de Informação, Mediação e Arbitragem de Consumo (Tribunal Arbitral de Consumo)
    Phone.: 253 617 604; E-mail: geral@ciab.pt
  8. Centro de Arbitragem de Conflitos de Consumo da Região Autónoma da Madeira
    Phone.: 291 215 070; E-mail: centroarbitragem.srias@madeira.gov.pt