Conflict Resolution
In the event of a consumer dispute, the consumer may resort to the European online dispute resolution platform available at https://webgate.ec.europa.eu/odr.
To find out about registered Alternative Dispute Resolution bodies, please consult the Consumer Portal at www.consumidor.pt or the following Alternative Dispute Resolution bodies:
- CNIACC – Centro Nacional de Informação e Arbitragem de Conflitos de Consumo
Phone.: 213 847 484; E-mail: cniacc@fd.unl.pt - CIMAAL – Centro de Informação, Mediação e Arbitragem de Conflitos de Consumo do Algarve
Phone.: 289 823 135; E-mail: cimaal@mail.telepac.pt; info@consumoalgarve.pt - Centro de Arbitragem de Conflitos de Consumo do Distrito de Coimbra
Phone.: 239 821 690/289; E-mail: geral@centrodearbitragemdecoimbra.com - Centro de Arbitragem de Conflitos de Consumo de Lisboa
Phone.: 218807030; E-mail: juridico@centroarbitragemlisboa.pt; director@centroarbitragemlisboa.pt - Centro de Informação de Consumo e Arbitragem do Porto
Phone.: 225 508 349 / 225 029 791; E-mail: cicap@mail.telepac.pt - Centro de Arbitragem de Conflitos de Consumo do Vale do Ave/Tribunal Arbitral
Phone.: 253 422 410; E-mail: triave@gmail.com - Centro de Informação, Mediação e Arbitragem de Consumo (Tribunal Arbitral de Consumo)
Phone.: 253 617 604; E-mail: geral@ciab.pt - Centro de Arbitragem de Conflitos de Consumo da Região Autónoma da Madeira
Phone.: 291 215 070; E-mail: centroarbitragem.srias@madeira.gov.pt